Amestecurile chimice și produsele clasificate ca periculoase trebuie să îndeplinească noi cerințe pentru vânzările online, precum și cerințele de informare atunci când fac publicitate produselor. Noile cerințe rezultă din regulamentul CLP actualizat, care urmărește să îmbunătățească siguranța utilizatorilor și consumatorilor, precum și să se adapteze la progresul tehnologic și la formele în schimbare de vânzare a produselor.
Fiecare producător, distribuitor și vânzător trebuie să acorde o atenție deosebită conținutului anunțului produsului chimic și materialelor sale publicitare și de marketing.
PUBLICITATE – articolul 48 din Regulamentul CLP
Fiecare publicitate pentru o substanță sau un amestec clasificat ca periculos ar trebui să includă:
- pictograma de pericol;
- cuvânt de avertizare;
- clasa de pericol;
- fraze de pericol.
Ar trebui să se concentreze pe faptul că publicitatea poate fi realizată folosind diferite canale de flux de informații. Prin urmare, fiecare formă de publicitate: presă, online, mobilă sau publicitate în spații publice va trebui să conțină elementele menționate mai sus pentru un produs clasificat ca periculos. De asemenea, broșurile, cataloagele și materialele de marketing care fac parte din publicitatea produsului vor fi supuse cerințelor de mai sus.
VÂNZARE ONLINE – articolul 48a din Regulamentul CLP
Entitățile care plasează substanțe și amestecuri periculoase prin vânzări online trebuie să furnizeze elementele de etichetare enumerate la articolul 17 din Regulamentul CLP:
- numele, adresa și numărul de telefon ale furnizorului;
- cantitatea nominală a acestei substanțe sau amestecuri;
- identificator de produs – UFI,
- pictograme de pericol;
- cuvinte de avertizare;
- fraze de pericol – fraze H,
- declarații de precauție – fraze P,
- informații suplimentare.
Acest lucru se poate face fie prin adăugarea unei fotografii clare și lizibile a unei părți a etichetei produsului, fie prin includerea informațiilor necesare în reclamă și descrierea produsului.
Inspecții planificate:
În 2025, inspecțiile sunt planificate ca parte a proiectului REACH-EN-FORCE (REF)-13. Scopul lor va fi de a verifica dacă substanțele chimice vândute online respectă restricțiile REACH și dacă etichetele amestecurilor și ofertele lor online conțin informații adecvate privind pericolul și riscul prezentat de produs.