• Bucureşti Sectorul 1, Bulevardul AVIATORILOR, Nr. 33, Etaj 2 Romania

Cerințe de informare – autorizare

Soc.-Econ. Analiză  Documentatie interna Lista de candidați

Cereri de informații

Pași

Procedura de cerere de autorizare și procesul de decizie de autorizare ulterioară pentru listarea unei substanțe care este inclusă în lista de substanțe supuse autorizării (adică în anexa XIV la Regulamentul REACH) sau utilizarea acesteia implică următoarele etape principale:

  1. Întocmirea cererii de autorizare

Un producător, importator sau utilizator din aval al unei substanțe care se află pe lista de substanțe supuse autorizației poate pregăti o cerere de autorizare pentru propriile utilizări sau pentru utilizările pentru care intenționează să introducă substanța pe piață.

  1. Întâlniri de notificare și informare înainte de depunerea unei cereri

Solicitanții trebuie să notifice ECHA cu mult timp înainte cu privire la intenția lor de a depune o cerere.

Potențialii solicitanți de autorizare pot solicita, în cadrul acestei notificări sau ulterior, să solicite organizarea unei reuniuni de informații din partea ECHA înainte de depunerea efectivă a cererii pentru a clarifica aspectele de reglementare și procedurale legate de procesul de solicitare a autorizației.

  1. Depunerea cererii

Solicitanții își depun cererile de autorizare la ECHA.

  1. Emiterea unei facturi

ECHA verifică dacă cererea este completă și poate fi procesată pentru a emite și trimite o factură.

  1. Plata facturii

Solicitanții trebuie să plătească factura. Odată ce ECHA primește plata, care trebuie efectuată până la data specificată, cererea este considerată primită și comitetele își pot începe activitatea.

  1. Verificarea conformității

Comitetele, asistate de Secretariat, vor verifica dacă cererea respectă cerințele de informații prevăzute la articolul 62 din Regulamentul REACH. Comitetele pot solicita în comun informații suplimentare pentru a se asigura că cererea respectă cerințele regulamentului.

  1. Consultare publică cu privire la utilizările indicate în cerere

ECHA va publica informații detaliate cu privire la utilizările enumerate în cerere pe site-ul său web și va invita părțile interesate să prezinte informații despre posibilele substanțe sau tehnologii alternative pentru aceste utilizări.

  1. Solicitarea de informații suplimentare despre substanțe sau tehnologii alternative

Comitetul de analiză socio-economică (SEAC) poate solicita solicitanților sau terților să prezinte informații suplimentare privind substanțele sau tehnologiile alternative într-o perioadă specificată.

  1. Pregătirea proiectelor de avize ale Comitetului de evaluare a riscurilor (RAC) și ale Comitetului de analiză socio-economică (SEAC)

Comisiile vor pregăti și vor aproba proiecte de aviz cu privire la cererea de autorizare în termen de 10 luni de la primirea cererii. Avizele se bazează pe cererea, informațiile primite în cadrul consultării publice și orice alte informații despre alternativele oferite de solicitant sau de părțile interesate la solicitarea SEAC.

  1. Comentarii la proiectele de avize

Solicitantul are posibilitatea de a transmite comentarii cu privire la proiectele de aviz în termen de două luni de la primirea acestora.

  1. Adoptarea avizelor finale ale comitetelor RAC și SEAC

Comitetele RAC și SEAC vor lua în considerare orice comentarii făcute de solicitant cu privire la proiectele de aviz și vor adopta avizele finale. Secretariatul va transmite aceste avize Comisiei Europene, statelor membre și solicitantului. Versiunile neconfidențiale ale avizelor vor fi publicate pe site-ul web al ECHA.

  1. Întocmirea, adoptarea și publicarea deciziilor de autorizare

În termen de trei luni de la primirea avizelor comitetelor, Comisia va pregăti un proiect de decizie privind acordarea sau nu a autorizației. Apoi ia decizia de a acorda sau de a refuza un permis.

Un rezumat al deciziei va fi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și pus la dispoziția publicului într-o bază de date gestionată de ECHA. Permisul face obiectul unei revizuiri, care trebuie efectuată într-o perioadă specificată (vezi Revizuirea permisului)

Revizuirea permisului

Permisele sunt valabile până când Comisia, în cadrul unei revizuiri, decide să le modifice sau să le retragă. Toate deciziile privind permisele stabilesc un termen limită de revizuire. Deținătorii de autorizații trebuie să prezinte un raport de revizuire cu cel puțin 18 luni înainte de termenul limită de revizuire.

În plus, permisul poate fi revizuit în orice moment dacă:

  • Vor exista schimbări în circumstanțe care pot afecta riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu sau impactul socio-economic sau
  • Sunt disponibile informații noi despre posibilele alternative.
  1. Respectați cerințele stabilite în autorizație

Deținătorii de autorizații și utilizatorii ulteriori ai substanței autorizate trebuie să respecte cerințele specificate în decizia de autorizare atunci când introduc substanța pe piață sau o folosesc.

Înainte de a introduce pe piață o substanță sau un amestec care conține o substanță, deținătorii de autorizații (adică producători, importatori sau utilizatori din aval) trebuie să indice numărul autorizației pe etichetă. Ei trebuie să facă acest lucru de îndată ce numărul permisului este publicat (vezi pasul 12).

  1. Registrul notificărilor utilizatorilor din aval

Utilizatorii următori ai substanței permise trebuie să informeze ECHA cu privire la utilizarea substanței în termen de trei luni de la prima livrare.

ECHA va menține un registru al notificărilor utilizatorilor din aval (a se vedea pasul 13) și îl va pune la dispoziția autorităților competente din statele membre.

https://echa.europa.eu/ro/applying-for-authorisation