• +40761239654
  • Bucureşti Sectorul 1, Bulevardul AVIATORILOR, Nr. 33, Etaj 2 Romania

Managementul riscului în întreprindere

Managementul REACH Sfaturi utile pentru a face față cerințelor și provocărilor legislației chimice europene

CENTRUL EKOTOX S.R.L. va ofera consultanta personalizata in domeniul managementului riscurilor in timpul productiei, managementului substantelor chimice, amestecurilor si obiectelor din firma dumneavoastra (legislatie REACH, CLP,…) cu scopul de a minimiza riscurile si de a asigura siguranta. și protecția sănătății la locul de muncă și a mediului. – Managementul riscului in intreprindere

Dacă aveți întrebări, contactați-ne prin e-mail la ekotox(at)ekotox.ro

Managementul riscului în întreprindere

oferă baza pentru luarea deciziilor proactive, care evaluează continuu riscurile posibile ale întreprinderii, determină care riscuri sunt importante (prioritizează riscurile) și implementează strategii de gestionare a riscurilor. Evaluarea riscurilor posibile este, de asemenea, legată de cuantificarea consecințelor, impacturilor și de determinarea abordării pentru evaluarea cantității de risc.

Managementul riscului este procesul de identificare, evaluare, control sau minimizare a riscurilor care pot cauza pierderi umane sau financiare.

Înțelegem riscul ca fiind probabilitatea apariției unui anumit fenomen care are atribute, proprietăți specifice (în legătură cu amenințări, acestea sunt atribute negative). În legătură cu aceasta, acceptăm posibilitatea cuantificării riscului, sau posibilele sale consecinţe în cazul unui fenomen de criză.

În practica de afaceri, abordarea riscului este următoarea:

    • riscul este măsurabil (sau există un efort pentru a-l identifica și cuantifica);
    • in functie de acceptarea cantitatii de risc se asteapta randamentul antreprenorului;
    • cu cât nivelul de risc este mai mare, cu atât randamentul așteptat al antreprenorului este mai mare;
    • din acest punct de vedere, riscul reprezintă nu doar un fenomen negativ, ci și unul pozitiv (o viziune pozitivă este de obicei asociată cu o decizie intenționată a unui antreprenor),
    • identificarea, analiza și prezentarea surselor potențiale ale fenomenelor de criză reprezintă un mijloc al sectorului de afaceri de a minimiza impactul factorilor de risc asupra activităților companiei;
    • prin aplicarea rezultatelor evaluării riscurilor, se pot analiza potențialele consecințe ale riscurilor identificate și se stabilesc măsuri preventive, măsuri de ieșire a companiei din criză și măsuri de stabilizare a companiei,
    • prin comunicarea cu toți actorii care au legătură cu luarea deciziilor și activitatea managerială – acționari, conducere, angajați, administrație de stat, public – efectele nedorite ale riscului sunt reduse și riscul este minimizat
    • o strategie de afaceri aleasă corect optimizează abordarea managementului riscului în ceea ce privește costurile,
    • asigurarea este un instrument clasic de minimizare a consecințelor unei crize
      managementul riscurilor se concentrează pe identificarea riscurilor, strategia de management al riscului și aplicarea abordărilor de optimizare a acestora în raport cu costurile

    Luarea deciziilor privind riscul are mai multe niveluri:

    • luarea deciziilor în condiții de certitudine – presupunem că există o relație directă între acțiunile trecute și consecințele viitoare
    • luarea deciziilor de risc – cunoaștem probabilitatea cu care sistemul va ajunge într-o nouă stare
    • luarea deciziilor în condiții de incertitudine – cunoaștem stările în care poate ajunge sistemul, dar nu cunoaștem probabilitatea cu care vor apărea stările.

    Etapele de bază ale procesului de luare a deciziilor:

    • identificarea problemei
    • cu precizarea obiectivului şi a criteriilor de decizie care vor determina selecţia
    • generând variante posibile
    • analiza si compararea variantelor
    • alegerea celei mai bune variante
    • implementarea variantei alese
    • monitorizarea consecintelor deciziei in raport cu scopul

    În urma creării unei liste de riscuri potențiale, este necesar să se ia în considerare întrebările legate de:

    • prin identificarea unei posibile probleme în enterprise (în actività acelos);
    • prin determinarea probabilității de apariție a unui accident, disfunție;
    • prin definirea consecinţelor asociate cu apariţia risk.

    După prioritizarea riscurilor, este important să:

    • convinge managementul de importanța acceptării riscului;
    • definirea unei strategii de minimizare a riscurilor definite,
    • definiți responsabilitatea pentru managementul riscului și sistemul de monitorizare,
    • definirea riscului rezidual după aplicarea proceselor de control,
    • definirea unui mecanism de avertizare timpurie.

    Cele mai comune strategii de management al riscului includ:

    • transferul unor aspecte ale riscului – de exemplu prin plata unui terț (externalizare);
    • toleranță la risc – de ex. în cazurile în care nu este posibilă acceptarea unei soluții din cauza costurilor;
    • reducerea riscului – luarea anumitor măsuri, măsuri;
    • încetarea riscului – de ex. introducerea de noi tehnici, tehnologii etc.

    Aplicarea managementului riscului din cauza globalizării și a complexității riscurilor de afaceri este, prin urmare, o necesitate pentru fiecare afacere. Recunoașterea acestei necesități va fi dată în mod obiectiv – de implicarea companiei în relații complexe de afaceri, și subiectiv – de disponibilitatea conducerii de vârf a companiilor de a implementa aceste concluzii în activitățile de management.